Pages

Friday, March 11, 2011

Temuduga PTD

salam, emm sudah lama saya tidak update blog nie..dalam kesempatan ni saya memanjatkan kesyukuran kepada ilahi kerna mencurahkan rezeki untuk saya tahun nie..sememangya memohon keberkatan pada tahun 2011 ni...

alhamdulilah saya lulus temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik
Untuk pengetahuan semua tarikh interview PTD yang saya hadiri adalah genap tempoh 1 tahun 1 hari berkhidmat post PTD di M** he..he..

Sememangnya banyak pengalaman yang dipelajari dari hari pertama sehingga kini, moga semuanya berjalan lancar seperti yang dijadualkan..amin.

7 comments:

  1. Salam..syukur dah berjaya..saya baru dpt keputusan PAC.. Alhamdulillah dan lulus. Kongsi la pengalaman masa interview tu..hihi

    ReplyDelete
  2. oh zarina..time interview saya dulu dier tanya pasal personal matters..pastu kena tahu gak isu-isu semasa...

    time interview dulu yang saya ingat flow dier camni:
    masuk bagi salam..jangan duduk kalau dier x bagiarahan sila duduk.

    then tungu dier bagi arahan/soklan jangan jawab terus take time pikir then jawab secara teratur..

    kena tahu pasal isu sekarang contoh NKRA/GTP bagai..

    x leh over sangat simple-simple jer..tapi dir sangat provote kite dengan jawapan yang salah dan minta pandangan kite pasal menda tu...

    ReplyDelete
  3. ko ni exam lulus tak ke still kontrak

    ReplyDelete
  4. skrg saya dlm kategori calon simpanan ptd.. ada tak kwn2 awk yg calon simpanan dan akhirnya dh berkhidmat?..saya harap 2012 ni selepas sbpa, ada la rezeki utk saya pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin next pengambilan hujung tahun 2013, pegi kadet dulu selama 1 tahun..coz kami blum g DPA lagi...

      Delete
  5. R.A.Alone, awak calon simpanan dari bila lagi?skrg dh dpt tawaran ke?

    ReplyDelete
  6. Kerja PTD ni keje camana eh awak

    ReplyDelete